miércoles, 20 de noviembre de 2013

Anàlisi audiovisual de la pel·lícula "Secretos del corazón"

"Secretos del corazón" Anàlisi dels plans, llums i moviments.


Els diferents plans que hem analitzat a la pel·lícula, són el picat, el normal i el contrapicat, ja que són els que més cops s'observen i per tant fem referència en aquests. El picat s'observa en varies escenes, aquest tipus de pla es dona per mostrar una superioritat ja sigui fent referència a l'edat, la professionalitat... l'observem en escenes com quan la mare ajuda a en Javi a fer els deures, també quan el protagonista està a classe amb el professor. El pla normal,és el que més es repeteix al llarg de la pel·lícula és un tipus de pla que sempre trobarem en tota pel·lícula, ja que tal i com determina el nom és el més usat i normalitzat. Per ultim trobem el pla contrapicat amb aquest dona un significat contrari al pla pica, és a dir, és una mostra d'inferioritat, s'observa en l'obra de teatre quan els alumnes presten atenció a les indicacions del director/professor que la dirigeix.

La llum també té una part molt significativa en tota pel·lícula, ja que ens transporta i ens endinsa al que ens vol transmetre aquesta. En aquesta, "Secretos del corazón", tractarem sis tipus de llum; la llum natural, la frontal, la difusió de la llum, la contra llum, les ombres i la llum artificial.
Pel que fa la llum natural, és molt utilitzada al llarg de tota la pel·lícula, ja que la majoria de les escenes estàn gravades a l'exterior, com per exemple; travessant el riu, al carrer, al camp, a l'esglesia del poble on viu la mare... Sobre la llum frontal hem observat que no s'utilitza molt, però si que en algun  s'en fa ús, com per exemple en l'obra de teatre. Per altra banda trobem, també, la difusió de la llum un efecte que s'utilitza en diferents escenes, així com la contrallum amb la finalitat de crear ambients d'intriga i misteri, com en l'escena en que el protagonista i un amic investiguen una casa aparentment abandonada, o com en l'escena on el protagonista va a la bodega en busca d'un vi a la casa del poble. Les ombres s'utilitzen en la pel·lícula per crear un efecte semblant als anteriors. Per ultim trobem la llum artificial, la qual no s'utilitza molt en aquesta, però es pot veure en diferents escenes, com ara, en les dues escenes on es representa l'obra de teatre, o en l'escena en que el nen protagonista li encén la llum a l'avi i, aquest, li demana que l'apagui, ja que gasta. 
Dins el moviment de càmara traveling analitzem cinc moviments, l'avanti, el reto, l'ascendent i descendent, el lateral i el zoom.
L'avanti el trobem quan els nens de l'escola de monjos, esta assajant l'obra de teatre. El reto, és un moviment que vol interpretar un allunyament, i aquest l'observem quan els dos germans van de camí cap al poble, les tietes es despedeixen des de la parada mentres l'autobus es posa en marxa. Pel que fa al moviment ascendent i descendent el podem veure en varies escenes quan els nens estan en el poble sobretot és quan es repeteix més aquest. El lateral el trobem en l'escena esmentada anteriorment del autobus, ja que s'enfoca el protagonista mirant per la finestra d'aquest, mentre les tietes es despedeixen. Finalment trobem el zoom, aquest apareix constantment per fer-nos veure la importància de fets concrets, com per exemple, la telaranya.


En quant als moviments de càmara que observem durant la pel·licula, els classifiquem basicament en dos blocs, és a dir els que fan referència al moviment de càmara panòramic i el traveling: 
Dins el moviment de càmara panòramica n'analitzem tres tipus, l'horitzontal, l'horitzontal de seguiment i el vertical.
El moviment de càmara panoràmica horitzontal, l'observem principalment al començament de la pel·lícula, quan el protagonista, Javi i el seu germà van a veure la mare al poble. Pel que fa al moviment de càmara panoràmica horitzontal de seguiment, l'identifiquem a la primera escena de la pel·lícula, quan el protagonista va corrents al camp. I per ultim, el panoràmic vertical, aquest el trobem al començament de la pel·lícula, quan enfoca un riu en el qual s'hi troba un pont fet amb pedres per trevessar-lo, en aquesta escena fa un moviment ascendent mostran cada una de les pedres que es troba en aquest.


En conclusió la roba que porten els protagonistes, així com la música, els ambients que apareixen i la llum, em transporta als anys 60, fet que esta molt ben aconseguit ja que és en l'època que es centra.


-  

2 comentarios:

  1. Estic molt d'acord amb l'anàlisi que has fet sobre la película que tractem en la wiki. Està molt encertada!

    ResponderEliminar
  2. Holaaa, "bonita" película. Lo único que veo, o mejor dicho no veo de tu blog, son las letras de los comentarios, y dónde pone página principal... lo demás está muy bien.

    ResponderEliminar